18.01.2008

18 Ocak 2008 17:22, Cuma
Konu:
bugün cumaaaa…!

Merhaba,
Herkese keyifli ve neşeli bir haftasonu diliyorum,

Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde cimri mi cimri bir adam varmış. Adam cimri olmasına cimriymiş ama, cimri olmaktan da utanırmış aslında. Düşünmüş, taşınmış bilgeliğine hayran olduğu kişiye akıl danışmış. Çevresinin sevgisini kazanamamaktan, beklediği saygıyı görememekten yakınmış.

Bilge, dingin sesiyle özlü bir öykü aktarmış;

Çiftliğin birinde domuzun biri, komşusu ineğe insanların kendisini hiç sevmediğinden dert yanmış, komşusunun gördüğü itibarı hep kıskanırmış. İşin kötüsü nedenini de hiç anlayamazmış. Günlerden bir gün komşusuna açılmış:

“Sen onlara süt veriyorsun, ben ise daha fazlasını veriyorum. İnsanlara etimi veriyorum, derimden ayakkabı, kıllarımdan en iyi fırçalarını yapıyorlar. Dişlerimin kıymetine ise nerdeyse paha biçemiyorlar. Yine de beni, senin kadar sevip saymıyorlar” demiş.

İyi yürekli inek şöyle bir iç çektikten sonra:

“Belki de dostum” demiş.
“Sen bütün bunları ancak öldükten sonra , ben ise hayatta iken verdiğimdendir”

Bir Cevap Yazın

