05.03.2010

5 Mart 2010 17:08, Cuma
Konu:
bugün cumaaaa…!

Merhaba,
Herkese keyifli ve neşeli bir haftasonu diliyorum,

Bir defasında Gell-Mann, Feynman ve Al Seckel muhabbet ediyordu. Laf saçmasapan mektup ve telefonlar konusuna geldi. Feynman çılgın bir kadının nasıl kendisini telefonla arayıp gülünç bir magnetik alanlar teorisinden sözettiğini anlatmaya başladı. Telefonu bir türlü kapatamamıştı. Gell-Mann cevap verdi:

“-Oh, o kadını hatırlıyorum. Ben ondan bir dakikadan daha az bir sürede kurtulmuştum.”

“-Nasıl yaptın bunu?” diye sordu Feynman.

“-Ona bu konunun senin uzmanlık alanına girdiğini ve seni aramasını söyledim.”

* Feynman 1965’te Gell-Mann 1969’da Nobel Fizik ödülü aldı.

Mimarlık eğitimim süresinde Teknik Üniversitede Alman hocalarımız vardı. Söyledikleri anekdot gibi, ama meselenin can alıcı noktasıdır:

“Mimarinin karşısına acil sorunlar çıkar. Yağmur yağdı, ben de yatıyorum, yağmur burnuma burnuma geliyor, ne yapayım?” Mimar diyebilir ki, “Yastığınızı biraz bu tarafa çekin belki kurtulursunuz. Bir de mesela su borusu patladı, ne yapalım?” Birkaç gün uğraşırsınız, ertesi gün çözülür. Ama benm evim hiç güneş almıyor. Çözümü yoktur. O problemi rafa kaldırırsınız, zamanla şikayet edenler alışırlar, şikayet etmez hale gelirler.

Biz sorunlarımızı çözemediğimiz için bazı sorunlarımız artık sorun olmaktan çıkıyor.

Kaynak : Bozkurt Güvenç, “Cumhuriyet Döneminde Eğitim” Türkiye Bilimler Akademisi

Mimari diyince İrlanda da neden az pencere olduğunu merak edenler için ilginç bir not;

İrlanda 17. yüzyıldan bu yana İngiliz ceza kanunları yüzünden zor dönemler geçirdi. Bu kanunlardan biri “Pencere Vergisi”ydi. Bu acımasız icra, penceresi olan herkesten para almak için dayatılmış bir çeşit lüks tüketim vergisiydi. Bunun sonucunda yerel İrlanda mimarisi penceresizleşti. Örneğin İrlandalılar yarımkapı kullanımında oldukça mesafe kat etmişlerdir.

Yarımkapı, insanları evden uzak tutarken ışığı içeri geçirmeyi sağlayan yarım kapanan bir kapı çeşididir.

Bir Cevap Yazın

