Şemsipaşa Kütüphanesi ve Üsküdar’daki diğer kütüphaneler

Ödünç aldığım kitabı iade ederken Şemsipaşa Kütüphanesi‘nin bakım için artık kapalı olduğunu öğrendim. Ne zaman açılacak soruma görevli ‘1 sene sonra’ diye cevap verince kulaklarıma inanamadım.

Kütüphanenin web sitesinde bakım konusunda hiç bir bilgi bulunmuyor, Duyurular sayfasında da kapalı olduğuna ve ne zaman açılacağına dair bilgi verilmemiş.

Bu konuda sitenin web sayfasındaki öneri ve istek formunu doldurdum ancak gönder butonu bir türlü aktif olmadı 😦 Ben de doğrudan Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü’nü tel.la aradım. Bu konuyla ilgilenen bölüm Kütüphane Planlama Şb. Md.’den konuştuğum yetkiliye kütüphane web sitesinde bakım nedeniyle kapalı kalacağına dair duyuru olmadığını belirttim konuşma esnasında yetkiliden sadece Şemsipaşa’nın değil, Selimiye Halk kütüphanesinin de aynı dönemde kapalı olacağını oranın da çocuk kütüphanesine dönüştürüleceğini öğrendim.

Yetkili Şemsipaşa kütüphanesinin kapalı kalmaması için yer arayışında olduklarını ve bir kaç hafta içinde yeni yeri bulunarak orada hizmet vermeye devam edeceğini belirtti.

Selimiye Halk kütüphanesi ise bundan böyle çocuk kütüphanesine çevrilecekmiş dolayısıyla orada bina yapımı vb daha kapsamlı bir süreç başlıyor. Malesef bu sürede Selimiye kütüphanesinin başka bir yerde hizmet vermesi öngörülmemiş. Çocuk kütüphanesi diyince kendimi tutamadım Mihrimah Sultan Çocuk Kütüphanesi var hemen Mihrimah Sultan camii yanında dedim, yetkili yeni yapılacak Çocuk Kütüphanesinin modern ve günümüz ihtiyaçlarına cevap verecek bir kütüphane olacağını belirtti, Mihrimah Sultan Çocuk kütüphanesi ne olacak peki sorusuna durumunun ne olacağının henüz belli olmadığı cevabını aldım.


Şemsipaşa kütüphanesinin tarihine buradan ve buradan , Atatürk’ün emriyle restorasyonunun yapılmasının ardından 1953’te kütüphane olarak hizmet vermeye başlaması ve detaylı bilgiye buradan ulaşılabilir. Caminin ilginç hikayesi de burada.

Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü : 0312 309 90 01 (5 Hat)
Bu konularla ilgilenen birim Kütüphane Planlama Şb. Md.

Bir Cevap Yazın

