17.09.2010

17 Eylül 2010 12:01, Cuma
Konu:
bugün cumaaaa…!

Merhaba,
Herkese keyifli ve neşeli bir haftasonu diliyorum.

Malum önümüzdeki hafta okullar açılıyor. Yaklaşık 2300 yıl öncesinde eğitimle ilgili bir yazıda ifade edilen tartışmanın halen devam ettiğini düşününce ben de bu hafta bu yazıyı paylaşmak istedim;

Eğitimi düzenleyen yasaların topluma açık bir tutum ve yöntemle çıkarılması beklenir. Ancak, eğitimin nelerden oluştuğu ve nasıl yapılacağı daima tartışılmıştır. Eğitimin amaçları üzerindeki düşünceler farklı olduğu için görüş birliği sağlanamaz.

Rahat ve kolay bir hayat mı; yoksa, erdemli ve mutlu bir yaşam mı?

Eğitim akıl ve bilgiyi mi; yoksa kişiliği mi geliştirsin?

Bu yüzden, hemen herkes eğitimin yetersizliğinden yakınır. Eğitim hayatta geçerli olan pratik becerileri (sanatları) mi; ahlâki değerleri mi; yoksa, yüksek başarıları mı kazandırsın? Farklı görüşleri savunan düşünürler var. Sonuç olarak, aynı erdemleri paylaşmadığımız için gençlerin eğitimi sorunu üzerinde anlaşamıyoruz. Eğitim tartışmaları da böylece sürüp gidiyor.

—Aristo, Politika, VIII: 2—

Eflatun‘un kurduğu “Akademia” (Akademi) bilinen ilk uzman yetiştirme kurumudur. Günümüzde Akademia yeryüzündeki ilk üniversite olarak kabul görür. Eflatun’un öğrencisi, ve uzmanlık eğitimi öncesindeki baz eğitimin yetersiz olduğunu öngören Aristoteles ise bir dönem sonra Eflatun ile yollarını ayırarak “Lyceum” (Lise) ‘yi kurar. Lise eğitimin o dönemdeki başlıca amacı, o dönemde öğrenilmiş olması varsayılmasına rağmen baz eğitimi tekrar sunmak ve hatırlatmak; uzmanlık öncesinde genel kültür dersleri vermektir. Bu vesile ile, Aristo Politika da başta olmak üzere birçok konuda konuya düz mantık ile bakarak açıklamış, ve halen uzmanlık adayları için müthiş bir eğitim kaynağı olmuştur.

Bir Cevap Yazın

