13.01.2012

13 Ocak 2012 12:03, Cuma
Konu:
bugün cumaaaa…..!

Merhaba,
Herkese keyifli ve neşeli bir haftasonu diliyorum.

Yekta Kopan’ın “Bir de Baktım Yoksun” adlı kitabına verilen 2010 Milliyet Haldun Taner Öykü Ödülünü alırken yaptığı konuşmadan;

An gelir, hayata katlanabilmek için bir gökkuşağına ihtiyaç duyarız. Okumak ve yazmak o gökkuşağının yankısıdır benim için.

An gelir, öfke, nefret, şiddet, ihanet, cehalet, hırs, samimiyetsizlik güvelerinin kemirdiği, eprimiş siyah bir battaniye örtülür üstümüze. O gökkuşağını göremez oluruz. Dünya kararır. Haldun Taner öykücülüğü o battaniyeyi üstümden atacak cesaretin anahtarıdır. Bir ironi bahçesinde özgürce oyun oynayabilmenin mutluluğudur benim için.

An gelir, dünyanın bir yerinde bir kelebek kanat çırpar, uzaklarda bir fırtına kopar. Tıpkı Kalender’in Şişhane’de kişnemesinin, Sao Paulo’da, Hamburg’ta estirdiği rüzgârlar gibi. Haldun Taner öykücülüğü, o kelebeğin kanat çırpışıdır benim için.

Haldun Taner öykücülüğü bir kelebek etkisidir Türk edebiyatı için.

An gelir, birileri gider. Bize sormadan, zamansız, sessiz. Babamız, annemiz, çocuğumuz, sevgilimiz, dostlarımız, yolunda yürüdüklerimiz, uğruna ölmeye hazırken ölüm haberini aldıklarımız. Hatta kedimiz. “Bir de baktım yoksun,” o gidenlerin arkasından fısıldadığım bir cümledir benim için.

Bir Cevap Yazın

