10.02.2012

10 Şubat 2012 10:19, Cuma
Konu:
bugün cumaaaaa…!

Merhaba,
Herkese keyifli ve neşeli bir haftasonu diliyorum,

Babaannemin güzelliği, sevimliliği, tatlı dili, sertliğiyle ünlü dedemi öyle yumuşatırmış ki, gezmeyi çok seven babaanneme “Ben yaşarken istediğin kadar gez Şerife Hanım, sonra çocukların seni gezdirmez,” dermiş. Babaanneme sorardım, “Aydın’a kaç kez gittin?” Sonra sıralardım,”Manisa, Ayvalık, Antalya, Foça, İstanbul…” O da sayardı: “Üç, beş, dört,iki, altı…” Şerife Hanım 1870’lerin Türkiye’sinde, yanında bir evlatlık, dedemi kendi başına bırakıp kent kent dolaşabiliyormuş!

Babaannem gezmenin yaşla bir ilgisi olduğuna hiç inanmazdı. Ona göre, yaşlandıkça belki araçlar değişirdi ancak… Babam, annesinin seksen yaşlarında kendi başına yaşamasını onaylamak zorunda kalmıştı ama, başına bir şey gelir, birden hastalanır da haberimiz olmaz diye korkuyordu. Bu nedenle onun mahallesinde oturan, Birleşik Amerika’dan yeni gelmiş genç bir hekimle anlaşmıştı. Doktor Nevzat Bey sabah akşam babaanneme uğrayıp sağlığını denetliyordu.

1940’larda otomobiller çok pahalı olduğu gibi, bulunmuyordu da. Nevzat Bey, yanında sepeti bulunan bir motosiklet edinmişti. Genç hekim bir gün eczaneye gelmiş, benimle konuşmak istemişti:

– “Babaanneniz motosikletle İzmir’i gezmek istiyor. ‘Bu yaşta sizi nasıl gezdirebilirim?’ diyorum ama dinlemiyor. Ne yapmalıyım?”

Kalktım, İkiçeşmelik’e babaanneme gittim.
– “Bu yaşta sen nasıl motosikletle gezersin?” dedim.
– “Sen gezmek istemez misin? Yaşım ne olursa olsun, ben de istiyorum.”

Bu söze ne denebilirdi.

– “Peki babaanne,şoförlü bir araba göndersem, seni istediğin yerlere götürse ne dersin?”

Babaannem önerimi uygun bulmuş ve böylece Doktor Nevzat Bey’in sorunu çözülmüştü.

Şakir Eczacıbaşı – Çağrışımlar, Tanıklıklar, Dostluklar kitabından

Bir Cevap Yazın

