18.01.2013

18 Ocak 2013 16:41, Cuma
Konu:
bugün cumaaaa…!

Merhaba,
Herkese keyifli ve neşeli bir haftasonu diliyorum.

Sanat bir milletin en büyük hazinesidir. Onun için planlı, ciddi bir şekilde gece gündüz durmadan, yılmadan çalışmak gerekiyor.

Doğançay’la yapılan röpotajlardan alıntılar;

…Hukuk okudum, futbol oynadım, Paris Üniversitesi‘nin Hukuk Fakültesi’nde iktisat doktorası yaptım. Sonra döndüm Turizm Genel Müdürü oldum. İzmir Fuarı’nın komiserliğini yürüttüm, Brüksel sergisini hazırladık, sonra New York’a diplomat olarak gittim. 67 senesinden itibaren New York’ta kalarak tamamen sanatla uğraşmaya başladım. Hukuk benim vizyonumda 180 derecelik bir açılım yarattı. Sadece resim yapsaydım bir yere kadar olurdu. Hukukla sanat ilişkisine baktığınızda tarih boyunca birçok isim var. Cezanne gibi birçok önemli ressam hukuk okumuştur. Kandinsky de hukuk mezunudur.

…‘Mavi Senfoni’ Sultanahmet Camii’nin mavi çinilerinden esinlenerek yaptığım bir eser. Muhteşem Çağ Kanuni Sultan Süleyman dönemini anlatır. Aslında bir tane de Mimar Sinan hakkında yaptığım vardı ama onun nerede olduğu ne yazık ki bilinmiyor şu an. Sultanahmet, Kanuni ve Mimar Sinan Türk tarihinin önemli figürleridir. Aynı dönem Madonna’yı da yapmıştım. Koleksiyoner Oktay Duran’ın, 19 yıl önce 50 bin dolara aldığı , Burhan Doğançay’ın “Mavi Senfoni” adlı tablosunun 2.2 milyon TL’ye satılması sanatçıyı yaşayan en pahalı Türk ressamı olarak manşetlere taşımıştı.

…1986-87 yıllarında, Brooklyn Köprüsü ‘nün geçirdiği ilk büyük tamir ve bakım sırasında, New York şehri tarafından köprünün üzerine çıkma izni verilen tek sanatçıdır Burhan Doğançay.

Ayrıca anavatanının dışında başarılı olmuş kişilerin, doğdukları topraklara, bir katma değerlerinin olması gerektiğine çok inanıyorum. Bunu yapan Türklerin sayısı şimdilik çok az.

Fransızların güzel bir sözü vardır “vouloir c’est pouvoir”, istemek, yapmaktır. Öğrenciliğimden beri bu görüşün doğruluğuna çok inanırım.

…Kısa zamanda köşeyi dönmeyi hedeflemek çok kötü bir düşüş yoludur, uzun soluklu olmaz. Bunun her alanda pek çok örneği var ve bunlardan ders çıkarmak gerekiyor. Önemli olan yılmadan, azimle, hedefe doğru yürümek, çalışmaktır.

Bir Cevap Yazın

